hobbyenvrijetijd
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS # MAART 2013.

2 plaatsers

Ga naar beneden

DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS  #  MAART 2013. Empty DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS # MAART 2013.

Bericht  theovermaas 2013-03-19, 09:18

maandag 18 maart 2013.
----------------------------
Even een ander onderwerp in mijn orgelbeleving ... de buurtbus
Ik reed maandagmiddag voor het eerst weer na mijn ongeval stadsbus Veldhoven, waarbij ik kneuzingen
opliep van de ribben (pijnlijk, dat wel) met de buurtbus in Zaltbommel.
Het was echt niet makkelijk maar de eerste ritten volbracht en 20 passagiers veilig thuisgebracht.


donderdag 21 maart 2013.
------------------------------
GAVIOLIZAAL - TORENSTRAAT 36A - HELMOND
Helaas voor niets naarHelmond gegaan ... het gezelschap dat zou komen kon het organiserend
niet voor elkaar brengen om te komen ... afgezegd aan Frans Jordans van het Speelhuis, die
verzuimde om het aan mij door te geven.


zondag 24 maart 2013.
---------------------------
Het is dan weer de 4e zondag van de maand ... ik ga weer even langs bij Museum DANSANT in
Hilvarenbeek.
Het was er weer gezellig druk - niet vol - ook de kermisafdeling was in trek.


zondag 31 maart 2013.
--------------------------
Bedankt Thijs dat je me herinnerde dat N.B.C. Tilburg deze maand niet op de 4e maar op de
5e zondag van de maand was.

Zoals gewoonlijk weer met de bus naar Tilburg geweest.
Het was nog stil in de showroom (op de accordeon van Decap-Herentals na) maar het duurde
niet lang of er kwamen bezoekers. Ik was er met Joop Pastoor uit Leiden.
Het 66 toets midi dansorgel van Theo Heesbeen was vertrokken naar zijn nieuwe eigenaar.
Naast de automatisch spelende accordeon stond er nog het 105-toets Albert Decap dansorgel.
In de loods was het te koud.
Tevreden keerden wij ( Joop en ik ) terug naar het station om huiswaards te gaan.

theovermaas

Aantal berichten : 672
Registratiedatum : 23-02-13
Leeftijd : 79
Woonplaats : Veldhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS  #  MAART 2013. Empty DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS # MAART 2013.

Bericht  theovermaas 2013-03-17, 10:05

Hallo, daar ben ik weer ...

Vrijdag 15 maart 2013.
-------------------------
Besloten om het nog rustig aan te doen ... coördinator buurtbus gebeld dat ik mij niet in staat
voelde om de vrijdagse buurtbusdienst te draaien na de " doodsmak van maandag ".

zaterdag 16 maart 2013.
----------------------------
Na een telefoontje van Frans Jordans van het Speelhuis vast besloten om de afspraak na te
komen om op zaterdagmiddag het gezelschap van 17 personen te ontvangen uit Deurne en
omgeving. Met de bus naar het station (geen moeilijkheden) ... met de bus (lijn 22) naar
Helmond (uitkijken met de scherpe bochten naar links en rechts) ... wandeling vanaf de
Kasteeltraverse naar het centrum ... luisteren naar het draaiorgel ATALANTA van Alfons van
Gehlen uit Heerlen. Daar ik me toch wat moe voelde ben ik eerder gaan wandelen naar de
Gaviolizaal ... daar alles op orde gebracht ... tijd genoeg.
Al snel kwamen er vier mensen binnen, die ik rondleidde langs de orgels.
Om 14.00 uur kwamen dan de 17 personen ... waren een en al oor met wat ik vertelde over
de orgels ... men hielp spontaan met de uitdeling van de 17 consumpties ( ik heb zelfs niet
behoeven op te ruimen ... na afloop stonden alle flesjes, kopjes en glaswerk op de bar ) ...
de oudjes hebben genoten van de orgelklanken en vertrokken zeer tevreden naar huis om
16.00 uur. Voor mij volgde dan de wandeling door het centrum naar de Kasteeltraverse om
daar de bus naar huis (lijn 22 naar Eindhoven) te halen.
Moe en toch ook voldaan kwam ik thuis.

zondagmiddag 17 maart 2013.
----------------------------------
Opnieuw wandeling naar de bushalte ... nog even aangegaan bij mijn vriendin Anneke ... daarna
naar het station Eindhoven ... trein naar Helmond ... lange wandeling van ruim 30 minuten naar
de Gaviolizaal ... Jan Dekkers uit Breda kwam toen ook net aanrijden ( hij moest nodig naar .... )
Voor de rest was en bleef het stil ... een dooie boel daar in Helmond.
Tegen 14.00 uur leven in de brouwerij.
Een aantal vrijwilligers met aanhang was gekomen zodat het toch nog gezellig werd.
Ik kon om 16.30 uur de zaal afsluiten en met Jan Dekkers mee terugrijden naar station Eindhoven.
Moe en voldaan kwam ik thuis.

theovermaas

Aantal berichten : 672
Registratiedatum : 23-02-13
Leeftijd : 79
Woonplaats : Veldhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS  #  MAART 2013. Empty Re: DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS # MAART 2013.

Bericht  Admin 2013-03-15, 04:14

-

Info Draaiorgels Helmond: Theo Vermaas (via Draaiorgelforum.nl)
14-03-2013/20:32
Gelezen in het Eindhovens Dagblad d.d. 13 maart 2013



NIEUWE START VOOR DRAAIORGELS HELMOND

Het draaiorgelmuseum in Helmond moet weer gaan leven.
Met ruimere openingstijden, ontvangst van gezelschappen en nieuwe activiteiten.
Een groep van 25 personen spant zich daarvoor in.

Francis Jacobs, weduwe van oud-orgelman Paul Jacobs en Eugene van Sas zijn de initiatiefnemers.
Ze willen dat de draaiorgels in Helmond blijven ... deze bijelkaar houden ... meer mensen voor de orgels interesseren.
Francis Jacobs :
Het hele zaakje was hier doodgebloed ... er werd geen PR gevoerd ... niet geprobeerd om groepen binnen te halen ...
geen vrijwilligers geworven. 0p jaarbasis kwamen er nog maar zo'n 600 bezoekers.

Een eerste succes is al behaald ... het aantal vrijwilligers is in korte tijd gestegen naar negen.
Deze maand moest het museum in de Gaviolizaal het zien te redden met vier vrijwilligers, waardoor de orgels en de
accordeoncollectie van Arie Willems a l l e e n nog maar op zondagmiddag van 13.00 - 16.00 uur te
bezichtigen waren. Het is zeker de bedoeling dat het museum ook weer op zaterdagmiddag opengaat en verder op afspraak.

Wij houden U op de hoogte.
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2349
Registratiedatum : 18-12-10

https://hobbyenvrijetijd.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS  #  MAART 2013. Empty Re: DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS # MAART 2013.

Bericht  Admin 2013-03-12, 10:20

-
Bij z'n noodstop kun je lelijk terecht komen, ook omdat je het niet ziet aankomen. Als het te lang duurt misschien toch maar even naar je huisarts voor een onderzoekje. In ieder geval sterkte en beterschap!
-
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2349
Registratiedatum : 18-12-10

https://hobbyenvrijetijd.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS  #  MAART 2013. Empty DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS # MAART 2013.

Bericht  theovermaas 2013-03-12, 09:08

Hallo Ronald
Het kermismusum is ook apart te bezoeken op de 2e en 4e zondag van de maand 13.00 - 18.00 uur.

Ik lig momenteel in de lappenmand.
Op maandag bij het afhalen van Anneke (met sneeuw) samen in de bus gestapt.
De bus vertrekt van de halte MMC Veldhoven en moest meteen een noodstop maken toen een automobilist
de bus geen voorrang verleende ... ik werd gelanceerd vanaf mijn stoel en kwam wat ongelukkig op de
vloer terecht op mijn wandelstok ... kreeg bij het overeind komen weinig lucht ... tijdens de rit naar het
City Centrum kwam ik weer wat beter bij mijn positieven ... ik stapte uit en liep naar huis.
Toen kwam de pijn pas goed opzetten ... ik denk dat ik wat kneuzingen heb opgelopen.
Slechte nacht ... ik kon niet languit op bed liggen ... dus in de stoel voor de TV gezeten.
Met af en toe wat indommelen de nacht doorgekomen.
Dinsdagmorgen huisarts gebeld ... ik moest maar 4 x per dag 2 paracetamols innemen.
Ik hoop er het beste van

theovermaas

Aantal berichten : 672
Registratiedatum : 23-02-13
Leeftijd : 79
Woonplaats : Veldhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS  #  MAART 2013. Empty Re: DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS # MAART 2013.

Bericht  Admin 2013-03-10, 09:28

-

1. Kun je ook individueel het kermis museum bezoeken of alleen bij een verplichte rondleiding?

2. Het maakt ook niets uit of je nu een 'verborgen forum' runt of een forum die door alle forumleden
gezien kan worden (draaiorgelforum). Reageren en/of plaatsen van zinvolle info is er niet meer bij.

-
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2349
Registratiedatum : 18-12-10

https://hobbyenvrijetijd.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS  #  MAART 2013. Empty DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS # MAART 2013.

Bericht  theovermaas 2013-03-10, 08:56

Tweede zondag van de maand maart
Zondag 10 maart 2013.
--------------------------
Zoals iedere maand op bezoek bij
BOEKORGELMUSEUM DANSANT # BEERTEN 17A # HILVARENBEEK # 13.00 - 18.00 uur.
Het was er weer gezellig druk ... ditmaal ook dansen op de muziek van de orgels met o.a. familie Baum.
Een kijkje genomen in het kermismuseum beneden

Toegangsprijs : Euro 6,50 incl. consumpties voor " Dansant "
----------------- Euro 10,00 incl. consumpties voor " Dansant " en kermismuseum.

Ik kwam om 13.45 uur binnen en vertrok weer tevreden om 16.20 uur.

theovermaas

Aantal berichten : 672
Registratiedatum : 23-02-13
Leeftijd : 79
Woonplaats : Veldhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS  #  MAART 2013. Empty Re: DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS # MAART 2013.

Bericht  Admin 2013-03-09, 20:36

-

Theo aan het werk
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=298458476949570&set=a.295213600607391.68699.295207303941354&type=1&relevant_count=1

-
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2349
Registratiedatum : 18-12-10

https://hobbyenvrijetijd.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS  #  MAART 2013. Empty DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS # MAART 2013.

Bericht  theovermaas 2013-03-08, 08:43

LAATSTE NIEUWS GAVIOLIZAAL HELMOND D.D. 08 MAART 2013.
----------------------------------------------------------------------
Kreeg vandaag een E-mail binnen van Francis Jacobs :

Onderwerp : BHD = Behoud Helmondse Draaiorgels
Van : Francis Jacobs p.jacobs18@gmail.com
Datum : 7 maart 2013.
Aan: zie lijst

Draaiorgelvrienden,
Op de eerste plaats wil ik jullie allen hartelijk danken dat jullie vanavond aanwezig waren !
Super.
Het is mooi dat Eef Moes en Marcel Bocken bij de club vrijwilligers zijn gekomen.
Niels van den Broek als toezichthouder en bibliothecaris ( hij is invalide en kan op eigen kracht niet achter de orgels komen )
De heren die het nodige gaan uitzoeken en een plan gaan opstellen heb ik maar even voor het gemak
de club van wijze mannen genoemd.
Verder wil ik ook de anderen bedanken die zich keurig hebben afgemeld.
Morgenavond ga ik de ruimte bespreken voor de afgesproken data ... eerder is er niemand aanwezig.
Ik zie de toekomst positief tegemoet en wens jullie allen welterusten. Bedankt !
Met vriendelijke groet - Francis Jacobs.

vrijwilligers.
-------------
Marcel Bocken
Niels van den Broek
Jan Dekkers
Francis Jacobs
Eef Moes
Eugene van Sas
Martien van de Werff
Theo Vermaas

Club van wijze mannen
-------------------------
Theo Benders
Will van de Kerkhof
Eugene van Sas ( contactpersoon vrijwilligers )
Ton Vischedijk
Frans van de Zanden
Ferrie Zonneveldt

Andere betrokkenen
----------------------
Marsha Allan
Hilde Leenders
Frank van Lieshout
Mirjam van Praag
Frank Smits
Carel Verhofstadt
Hans Vogels

beheer facebook en voorzitter vergadering : Francis Jacobs.

www.facebook.com/GaudinVanBocken

theovermaas

Aantal berichten : 672
Registratiedatum : 23-02-13
Leeftijd : 79
Woonplaats : Veldhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS  #  MAART 2013. Empty DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS # MAART 2013.

Bericht  theovermaas 2013-03-07, 04:32

Onderwerp : Uitnodiging bijeenkomst draaiorgelbehoud
Van : Francis Jacobs E-mail : p.jacobs18@gmail.com
Datum : 28 februari 2013.
Aan : diversen o.a. Theo Vermaas

Beste orgelvrienden,
Mag ik jullie allen uitnodigen voor een bijeenkomst ... de bedoeling is om deze avond een voorstelronde
te houden ... daarna willen we ideeën gaan inventariseren en eventueel plannen maken.
Wij hopen U allen deze avond te ontmoeten in :
WIJKCENTRUM " DE TERP " - BREITNERLAAN 5 - 5702 TX HELMOND
Het wijkcentrum heeft een traplift ( vergaderruimte is boven ).
Aangezien we niet over financiële middelen beschikken, wordt een ieder geacht zelf de koffie en thee
te betalen ( slecht 80 eurocent per kop ).
Tot de bijeenkomst is Francis Jacobs de contactpersoon.

Verder wilt Francis jullie er op wijzen dat zij een FaceBook pagina is gestart onder de naam Gaudin van Bocken.
Het zou fijn zijn als zoveel mogelijk mensen hier bekendheid aan geven ... hier gaan kijken en
" leuk " aanklikken./delen - dat kan alleen als jezelf een FaceBook account hebt (reageren).

Heb je geen FaceBook account dan kun je ook deze link aanklikken :
https://www.facebook.com/GaudinVanBocken
Dan is het toch mogelijk om foto's en filmpjes te kijken en muziek te beluisteren.
Met vriendelijke groet en tot donderdagavond 7 maart .... Francis Jacobs + Eugene van Sas.

theovermaas

Aantal berichten : 672
Registratiedatum : 23-02-13
Leeftijd : 79
Woonplaats : Veldhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS  #  MAART 2013. Empty Re: DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS # MAART 2013.

Bericht  Admin 2013-03-07, 04:24

-
... wordt vervolgd. Theo bedankt dat je ons op de hoogte houdt van dit 'gedoe in Helmond'.
Helmond heeft 'goud-in-handen' met het bezit van deze orgel collectie. Triest dat dit na al die
jaren nog niet is doorgedrongen bij de 'dames-en-heren-sukkeltjes' van de gemeente/politici.
Een beproefde politieke strategie is net zo lang lullen, rekken, etc. dat de orgels vanzelf van
ellende in elkaar storten en dan dood leuk zeggen 'sorry maar die zijn nu niet meer te redden'.
Tja, dat is ook een manier van 'probleem-oplossen'. Laten we hopen dat dit soort smerige
politieke spelletjes niet op de achter grond meespelen. De Helmondse orgel collectie verdient
een beter lot/toekomst.
-
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2349
Registratiedatum : 18-12-10

https://hobbyenvrijetijd.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS  #  MAART 2013. Empty DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS # MAART 2013.

Bericht  theovermaas 2013-03-07, 00:34

Eindhovens Dagblad # 06-03-2013 # Cor Rooijackers Helmond
--------------------------------------------------------------------

ORGEL-STRIJD
-----------------
Tsjonge, wat een strijd in Helmond.
Enkele weken geleden grote berichten over ons cultuurgoed ... de draaiorgels ... en nu weer over
de wethouders, die het over die kwestie oneens zijn.
Orgels en wethouders ... beide moeten zij spelen met de goede kaarten en bedoelingen.
Ik mag hopen dat er op niet al te lange termijn een adequate oplossing komt voor dit gekibbel over
zo'n enorm orgelbezit.
Ik snap niet dat het zo moeilijk is om een goede plek te vinden voor deze prachtige instrumenten.
Er zijn diverse locaties voorhanden.
Eén daarvan is de voormalige kerk van Brouwhuis ... het is onzin om te denken dat de temperatuur
en de vochtigheid een spelbreker zijn ... daar kan men oplossingen voor vinden.
Een andere mogelijkheid is het wijkgebouw Helmond-West.

Uit de grond van mijn hart - als inwoner van Helmond - hoop ik dat op korte termijn een eerlijk en
oprecht besluit wordt genomen om dit cultuurerfgoed niet kapot te laten gaan.
Ik verwacht van het College van Burgemeester & Wethouders en de gemeenteraad, dat zij moeite
doen om te bewaren en te onderhouden wat in vroeger tijden is opgebouwd.
We hebben al één cultuurmonument door brand verloren ... laten we niet een ander monument
door onzorgvuldigheid verliezen !

theovermaas

Aantal berichten : 672
Registratiedatum : 23-02-13
Leeftijd : 79
Woonplaats : Veldhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS  #  MAART 2013. Empty DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS # MAART 2013.

Bericht  theovermaas 2013-03-05, 04:12

woensdag 06 maart 2013.
Vandaag met de bus ( het was mooi weer met zon ) naar Helmond ... in het centrum
zag en luisterde ik naar het draaiorgel ATALANTA van Alfons van Gehlen uit Heerlen.


donderdagavond 07 maart 2013 = 19.30 uur.
Wijkcentrum " de Terp " - Breitnerlaan 5 - Helmond
-----------------------------------------------------------
Ik hou U op de hoogte van de ontwikkelingen in Helmond.
Raadpleeg ook eens FaceBook-pagina van Francis Jacobs : GaudinVanBocken
---------------------------------------------------------------------------------------

theovermaas

Aantal berichten : 672
Registratiedatum : 23-02-13
Leeftijd : 79
Woonplaats : Veldhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS  #  MAART 2013. Empty Re: DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS # MAART 2013.

Bericht  theovermaas 2013-03-03, 11:24

Ronald ... volgens mij heb je gelijk.
Heb je de interessante facebooksite van Francis Jacobs bekeken = GaudinVanBocken
Ik kan de E-mail niet op deze site zetten, want hij weigert mijn bericht omdat er een verwijzing is naar FaceBook.


Zondag 03 maart 2013.
GAVIOLIZAAL # TORENSTRAAT 36A # HELMOND 13.00 - 16.00 uur.
---------------------------------------------------------------------------------
Ik was om 12.30 uur bij de Gaviolizaal. Alles klaargezet om bezoekers te ontvangen.
Mijn collega vrijwilliger Jan Dekkers uit Breda was ook op tijd - ook Roel van het Speelhuis was op tijd binnen.
We mochten niet klagen ... er kwamen al direct bezoekers binnen.
Ook Jan-Kees de Ruijter was eens langs gekomen ... had zondag vrij in Haarlem omdat hij zaterdag er was ivm ALV-KDV.
Ik ging om 16.30 uur weg uit de Gaviolizaal, kon meerijden met Jan Dekkers.
Wij waren tevreden over de opkomst van de bezoekers.
Eens kijken wat het over twee weken is.

theovermaas

Aantal berichten : 672
Registratiedatum : 23-02-13
Leeftijd : 79
Woonplaats : Veldhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS  #  MAART 2013. Empty Re: DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS # MAART 2013.

Bericht  Admin 2013-03-02, 12:06

-
Theo, bedankt voor het verslag.
Wel ben ik benieuwd wat de KDV voor vernieuwende ideeen heeft voor de komende jaren.
Daar hoor ik de KDV nooit over. Sorry dat ik het zeg, maar volgens mij sukkelen ze maar een beetje voort.
Maar ... misschien zie ik het wel helemaal verkeerd.
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2349
Registratiedatum : 18-12-10

https://hobbyenvrijetijd.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS  #  MAART 2013. Empty DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS # MAART 2013.

Bericht  theovermaas 2013-03-02, 10:52

ZATERDAG 02 MAART 2013 - DRAAIORGELMUSEUM HAARLEM
ALGEMENE LEDENVERGADERING VAN DE KRING VAN DRAAIORGELVRIENDEN
----------------------------------------------------------------------------------

Na een goede nachtrust opgewekt opgestaan en ontbijten.
Omdat ik niet zeker ben of de Spoorwegen wel op tijd zullen rijden en aangezien ze nogal eens in het
weekend werkzaamheden laten uitvoeren, besloot ik een half uur eerder op pad te gaan.

Veldhoven (402) - Eindhoven (NS) " vrije reis " - Den Bosch - Utrecht - Amsterdam - Haarlem
Vanaf het station Haarlem om 11.20 uur - lijn 14 Connexxion naar de halte " Waarderbrug " ........
wandeling over deze brug met wijds uitzicht over het Spaarne naar het Draaiorgelmuseum aan de
Kuppersweg 3 in Haarlem ( Waarderpolder ).
Hier vond vanaf 12.00 uur de algemene ledenvergadering plaats die tot 14.30 uur duurde.

01. Opening van de vergadering door de voorzitter Wim Snoerwang.
Mededelingen van huishoudelijke aard - vanwege sterfgevallen een ogenblik stilte gevolgd door
(naar ik meen het nummer HIGHLAND CATHEDRAL) het Kunkelsorgel.
02. Notulen van de vorige algemene ledenvergadering,
gehouden op 3 maart 2012 in het Boekorgelmuseum Dansant in Hilvarenbeek.
03. Ingekomen stukken (geen)
04. Verslag en verantwoording inkomsten/uitgaven over 2012.
05. Verslag kascommissie
06. Benoeming nieuwe kascommissie voor 2013/2014.

korte pauze

07. Bestuursbeleid - plannen voor 2013.
08. Bestuursverkiezing :
Dhr. Snoerwang nog voor één jaar herkozen - Ing. Meddeler herkozen - Dhr. van Oost treedt af.
Zijn plaats wordt ingenomen door Dhr. G. Hulshof uit Assen.
09. Dhr. Hiddinga : mededelingen over evenementen in 2013.
10. Het jaar 2014 : 60 jarig bestaan van de Kring van Draaiorgelvrienden.
Plannen voor een weekend orgelen in Utrecht.
11. Rondvraag
12. Sluiting van de vergadering door de voorzitter om 14.30 uur.

BEGIN VAN DE CONTACTDAG 14.30 - 18.00 uur.
De volgende orgels speelden :
- DE KUNKELS
- KERMISORGEL van Ing. Meddeler.
- DRAAIORGEL " DE JUPITER "
- TH. MORTIER ORCHESTRION " ZWARTE MADONNA "
- TH. MORTIER DANSORGEL
- MARENGHI ORGEL
- DRAAIORGEL " DE POD "
- KERMISORGEL
0m 17.15 uur ben ik vertrokken - ik kon meerijden met Dhr. H.D. Janssen uit Deventer naar het station.

Haarlem Spaarnwoude (NS) - Amsterdam - Utrecht - Den Bosch - Eindhoven (402) - Veldhoven.
Het was weer een geslaagde dag voor mij geweest.

theovermaas

Aantal berichten : 672
Registratiedatum : 23-02-13
Leeftijd : 79
Woonplaats : Veldhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS  #  MAART 2013. Empty DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS # MAART 2013.

Bericht  theovermaas 2013-02-28, 08:25

De maand maart dient zich aan ... het weer wordt iets beter volgens de vooruitzichten.

Zaterdag 2 maart 2013
DRAAIORGELMUSEUM HAARLEM : Algemene ledenvergadering van de Kring van Draaiorgelvrienden + contactdag.


Zondag 3 maart 2013
DRAAIORGELMUSEUM GAVIOLIZAAL HELMOND 13.00 - 16.00 uur.

Voor mijzelf en Jan Dekkers de eerste zondagmiddagbijeenkomst - laten we hopen dat er nog wat bezoekers komen.

theovermaas

Aantal berichten : 672
Registratiedatum : 23-02-13
Leeftijd : 79
Woonplaats : Veldhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS  #  MAART 2013. Empty DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS # MAART 2013.

Bericht  theovermaas 2013-02-26, 23:19

02 maart 2013 - zaterdag
----------------------------
HAARLEM : Draaiorgelmuseum Haarlem : Algemene Ledenvergadering Kring van Draaiorgelvrienden + contactdag.

03 maart 2013 - zondag
----------------------------
HELMOND : GAVIOLIZAAL - Torenstraat 36A - Helmond : 13.00 - 16.00 uur.

09 maart 2013 - zaterdag
-----------------------------
ADINKERKE-DE PANNE (B) : Algemene Ledenvergadering en Voorjaarscontactdag MechaMusica

10 maart 2013 - zondag
----------------------------
HELMOND : GAVIOLIZAAL - Torenstraat 36A - Helmond : 13.00 - 16.00 uur.
HILVARENBEEK : Boekorgelmuseum DANSANT - Beerten 17A - Hilvarenbeek : 13.00 - 18.00 uur.
HILVARENBEEK : Tevens geopend: kermismuseum

16 maart 2013 - zaterdag
-----------------------------
HELMOND : GAVIOLIZAAL extra opening t.b.v. een groepje KBO'ers uit Deurne 13.00 - 16.00 uur.

17 maart 2013 - zondag
---------------------------
HELMOND : GAVIOLIZAAL - Torenstraat 36A - Helmond : 13.00 - 16.00 uur.

21 maart 2013 - donderdag
------------------------------
HELMOND : GAVIOLIZAAL extra opening t.b.v. een groep. 13.00 - 16.00 uur.

24 maart 2013 - zondag
---------------------------
HELMOND : GAVIOLIZAAL - Torenstraat 36A - Helmond : 13.00 - 16.00 uur.
HILVARENBEEK : Boekorgelmuseum Dansant + kermismuseum Beerten 17A Hilvarenbeek 13.00 - 18.00 uur.

31 maart 2013 - zondag
---------------------------
TILBURG : voor klanten en kennissen NBC Toon Heesbeen in Showroom Kapitein Rondairestraat 1B 13.00 - 18.00 uur.

P A S E N
----------
HELMOND : GAVIOLIZAAL IS GESLOTEN


Laatst aangepast door theovermaas op 2013-03-24, 08:53; in totaal 1 keer bewerkt

theovermaas

Aantal berichten : 672
Registratiedatum : 23-02-13
Leeftijd : 79
Woonplaats : Veldhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS  #  MAART 2013. Empty Re: DAGBOEK VAN TWEE ORGELLIEFHEBBERS # MAART 2013.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum