hobbyenvrijetijd
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Van Draaiorgelsite t/m FB/Wim Winter

Ga naar beneden

Van Draaiorgelsite t/m FB/Wim Winter Empty Van Draaiorgelsite t/m FB/Wim Winter

Bericht  Admin 2013-08-25, 03:50

-


Van Draaiorgelsite t/m FB/Wim Winter

..... Het opzetten van een draaiorgelsite was een initiatief van Johan Knijn (Swingmill) die een forum wilde
opzetten voor m.n. draai-, kermis-, concert-, en dansorgels.
Hij vroeg mij, Ronald Pannenborg (Racer), of ik hieraan mee zou willen werken. Na een voorbereiding van
ongeveer anderhalve maand hebben wij dit forum begin januari 2005 geactiveerd.
We dachten na over de vraag of we met anderen  (hobbyisten, stichtingen en/of verenigingen) wilden gaan
samenwerken. Daar kozen we niet voor omdat wij de kans van samenwerking minmiaal achtten.
Het forum is het eerste jaar zeer actief geweest en met als uitgangspunt: 'voor-en door de forumleden'.
In het tweede jaar werd de inbreng van 'Swingmill' een stuk minder en in het eerste kwartaal van 2007 heb
ik besloten om te stoppen.
Na de zomer van 2007 is het forum teruggebracht tot een archief. Sindsdien vinden er geen activiteiten
meer plaats en werd het forum enkel online gehouden. Inmiddels is het Forum van het internet gehaald.

..... In april 2007 ben ik alleen verder gegaan met het forum 'Draaiorgelsite.freeforums'.
Op de achtergrond was dit forum al ruim een jaar actief. Bij deze start was het dus al een volwaardig forum
en werd uitgebreid met: Mechanische  Muziekinstrumenten; Hobby en Vrijetijd; Model- en Zelfbouw;
Kunstrubriek en Offtopic. Een onafhankelijk forum voor liefhebbers van deze categorieën.
De 'kijkcijfers' bleven redelijk hoog maar in de loop van 2012 nam de bereidheid om iets op het forum te
plaatsen gestaag af. Tijdsgeest zullen we maar zeggen. De opkomst van de sociale media, in bijzonder
Facebook, zullen daar zeker toe hebben bijgedragen.

In januari 2013 heb ik de forumleden twee keuzemogelijkheden voorgelegd:
1. meer inbreng van de forumleden (vooral data van evenementen, foto's en/of video-verslagen, etc.)',
of anders:
2. 'de-stekker-uit-het-forum'.

Behalve dat een aantal forumleden te kennen  gaven het jammer te vinden als het opgeheven zou worden,
was er niemand bereid om een actieve bijdrage te leveren.
De stekker is er niet uitgegaan, wel heb ik de forumactiviteiten op een 'zeer-laag-pitje' gezet.
Alhoewel ik dit werk  altijd  met veel  plezier heb gedaan, koos ik ervoor om  minder tijd en energie te
besteden aan het onderhoud van dit forum.

..... In februari 2013 heb ik een nieuw sterk afgeslankt forum 'Hobby en Vrije tijd' opgezet.
Te zien als een 'privé forum'. Dit forum is overigens ook weer openbaar en geïnteresseerden kunnen zich
gewoon aanmelden als forumlid.

..... Op 1 juli 2004 (onder de vlag van microsoft MSN-groepen) is mijn eerste 'forum' (...)/Draaiorgels
gestart. Op 1 juli 2014 was 10 jaar 'forum-beheer-activiteiten' een feit.

..... Vanaf eind januari 2014 was het forum 'Hobby en vrije tijd' gekombineerd met facabook:
'Dumpplek Data'. FB/Dumpplek data is gestopt eind december 2021.
In het voorjaar van 2022 heb ik mij activiteiten voortgezet op FB/Wim Winter.


Ronald Pannenborg
(Racer/Wim Winter)
01-08-2014
01-07-2021
01-07-2023

Van Draaiorgelsite t/m FB/Wim Winter 2004groupsdraaiorgel

Van Draaiorgelsite t/m FB/Wim Winter Forum3xF1
draaiorgelsite.nl - Draaiorgelsite is in 2015 opgeheven

Van Draaiorgelsite t/m FB/Wim Winter Forum3xF2
tapatalk.com/groups/draaiorgelsite

Van Draaiorgelsite t/m FB/Wim Winter Forum3xF3
hobbyenvrijetijd.actieforum.com

Van Draaiorgelsite t/m FB/Wim Winter Dumpplekdata
facebook/groups/1392619484331283

Van Draaiorgelsite t/m FB/Wim Winter 589
facebook.com/wim.winter

-


Laatst aangepast door Admin op 2018-06-07, 18:25; in totaal 5 keer bewerkt
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2349
Registratiedatum : 18-12-10

https://hobbyenvrijetijd.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum